In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Powered by RS Web Solutions

Do przodu trzeba iść,
marzenia spełniać śmiało,
choćby nie wiem jak padało,
nie dać się zatopić morzu łez.
Jeśli kochać to tylko szczerze,
jeśli śnić to tylko z pasją.
Być młodym - duchem,
niech nasze marzenia nigdy nie zasną,
niech światełka w nas nie gasną.
Żyć kiedy nadzieję odbierają,
pomagać tym...
których inni nie zauważają
wierzyć że.. jakiś anioł
zawsze będzie w pobliżu..

Odwiedziny
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj97
mod_vvisit_counterWczoraj32
mod_vvisit_counterTen tydzień190
mod_vvisit_counterPoprzedni tydzień183
mod_vvisit_counterTen miesiąc553
mod_vvisit_counterPoprzedni miesiąc817
mod_vvisit_counterWszystkie86041

Dogoterapia

 

Dogoterapia Dogoterapia Dogoterapia Dogoterapia
Dogoterapia Dogoterapia   

Dogoterapia jest jedną z naturalnych form wspomagania rehabilitacji i leczenia osób niepełnosprawnych poprzez zabawy i ćwiczenia z odpowiednio wyszkolonymi psami.

Taką formą rehabilitacji objęte są dzieci upośledzone ruchowo i umysłowo (zespół Downa, porażenie mózgowe, autyzm, ADHD, niedowład kończyn, zespół wiotkiego dziecka oraz wiele innych).

Dogoterapia nie tylko przyczynia się do przywracania sprawności fizycznej, ale poprzez bezpośredni kontakt z psem rozwija sferę emocjonalną. Dlatego też, terapia ta skierowana jest nie tylko do osób niepełnosprawnych, ale także samotnych (Domy Pomocy Społecznej, Domy Dziecka). Kynoterapia wpływa na socjalizację i uwrażliwienie między innymi więźniów, trudnej młodzieży, narkomanów, gdyż kontakt z psem tłumi agresję, wymusza na dziecku, czy osobie dorosłej inne zachowanie.

Dzięki kontaktowi z psem wzrasta poczucie własnej wartości człowieka. Pies bezgranicznie akceptuje człowieka takim jaki jest.
Dla psa wszyscy jesteśmy jednakowi. Pies traktuje wszystkich tak samo, nie ocenia po wyglądzie. Dlatego dziecko podczas zajęć zapomina o swojej chorobie, kalectwie i wyglądzie.
Kolejnym aspektem jest to, że dzieci czują się potrzebne. Pielęgnując psa, karmiąc go, wydając mu komendy, prowadząc na smyczy dzieci wiedzą, że są im potrzebne, a jednocześnie nieświadomie ćwiczą.

W dogoterapii nie zawsze możemy oczekiwać szybkich efektów. Czasami jest to długotrwały proces „małych kroczków do przodu” np. okazywanie czułości, chęć dziecka do każdego kolejnego ruchu podczas zabawy, każde nowo wypowiedziane słowo. Istotne jest też to, że dziecko podczas zajęć czuje się ważne i potrzebne.

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Powered by RS Web Solutions



Copyright © 2011
Projekt i realizacja NatiDesign